جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
حرکت جهادی

حوزه/ دبیرخانه ملی روز «حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی در شهرستان فردوس راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی ، دبیرخانه ملی روز «حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی، مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و شماری از مسئولان استانی و محلی در شهرستان فردوس راه‌اندازی شد.

همچنین در ادامه از تجهیزات قرارگاه جهادی پهنه‌ای شهرستان فردوس با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال رونمایی شد.

بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان فردوس نیز دیگر از برنامه‌های جانبی اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت بود که انجام شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه و بررسی راهکارهای تسریع از روند اجرای استخر ذخیره آب قنات بلده نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی احداث استخر ذخیره آب یک میلیون متر مکعبی قنات بلده فردوس که اثر ثبت جهانی است با عنوان طرح مدیریت منابع آب از آبخیز تا جالیز با مشارکت بسیج سازندگی دی سال ۱۳۹۹ آغاز شد. استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده فردوس با عمق ۲۰ متر با هدف توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، بهره‌مندی از سامانه‌های نوین آبیاری، تعادل بخشی مصرف آب، توسعه کشت‌های یکپارچه و بهره مندی از آب‌های روان فصلی در شهر باغستان در حال احداث است.

هم اکنون نیز سومین اجلاسیه ملی جهادگران به مناسبت سالروز حضور رهبر معظم انقلاب به عنوان جهادگر در زلزله سال ۱۳۴۷ و مبدا اردوهای جهادی کشور در فردوس در حال برگزاری است.

۱۳ شهریور که به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی در ایران شناخته می‌شود، سال گذشته براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی» در تقویم رسمی کشور ثبت شد. این روز که سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس برای کمک به مردم زلزله‌زده است، روز فردوس نام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha